Välillä koruakin

19.1.2008

On enimmäkseen aika viimeaikoina kulunut saumurin ja ompelukoneen seurassa ja syy siihen on tämä, mutta nyt piti tarttua helmiin ja kyllä... pitkästä aikaa myös neulaan ja lankaan, tämä menee lahjaksi eräälle nuorelle neidille.
Rannekoru on tehty siemenhelmistä Herringbone-tai Ndebelestitch eli kalanruotopistolla. Metalliosat ovat hopeoidut. Yksi asia minua kiusaa, miksi tuo kiertää??? Kiristinkö liikaa lankaa vai mikä lienee syynä.



Itselle olen tekemässä samaista korumallia myös, mutta kirkkaista hopeasisuksellisista siemenhelmistä.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Yritin laittaa sulle tuonne toiselle puolelle pitkää kommenttia eilen, mutta eipä se huolinutkaan. :( Laitan tähän lyhyesti.

Siteitä en nyt ainakaan vuotee tule tarvitsemaan, muuten voisin kyllä moisia kokeilla. Sivuille kaipailin käyttö- ja pesuohjeita, kun eihän tällainen pystymetsäläinen tiedä tuollaista perusasiaakaan.

Toinen juttu, mitä olen kaipaillut ja mille pikapuolin olisi tarve, olisi sellaiset ihanan pehmoiset kankaiset liivinsuojat, jotka ei tartu ihoon kiinni. Tiedät varmaan millaisia yökötyksiä ne paperiset on. Villaisiakin kokeilin, mutta tulos: paita märkänä ja haisin lampaan p****lle. :( Sellainen markkinaidea sulle.

Korukin on oikeen kaunis ja hermoja vaativa. En kyllä osaa sanoa, kuuluuko sen kiertyä tuollain. Joskus olen tuota kokeillut ja mulla ainakin kiertyi.

Anonyymi kirjoitti...

Kaunis koru :) Tein samalla mallilla ja mulla kiertää kanssa. Mahtaako kuulua asiaan?

Anonyymi kirjoitti...

Kaunista jälkeä,Raija.
Pisto on ihan oikein ja sen luontoinen,että se kiertää.

Mimmi kirjoitti...

Kaunis rannekoru .. olet todella uhraannut tuohon runsaasi aikaa ja kärsivällisyyttä.. tai sitten sinä olet taituroinun tuon nopsaan.. :)

Raija kirjoitti...

Kiitos ystäväiset :)
Kiva tietää etten ole tehnyt sitä siis väärin.
Helmiliina, tuo on melkoisen nopsatekoista.